Poprzedni
  • Numer trzynasty:


    ISSN 2083-5701 / e-ISSN 2545-2568 / GICID: 71.0000.1500.1589




    Informacje dla autorów Call for papers
  • Numer dwunasty:


    ISSN 2083-5701 / e-ISSN 2545-2568 / GICID: 71.0000.1500.1589




    Informacje dla autorów Call for papers
  • Numer jedenasty:


    ISSN 2083 - 5701 / e-ISSN 2545-2568 / GICID: 71.0000.1500.1589




    Informacje dla autorów Call for papers
  • Numer dziesiąty:


    ISSN 2083 - 5701 / e-ISSN 2545-2568 / GICID: 71.0000.1500.1589


    Główne kwestie podejmowane w ramach tego numeru to:

    - Kobiecość i męskość w mediach

    Informacje dla autorów Call for papers
  • Numer dziewiąty:


    ISSN 2083 - 5701 / e-ISSN 2545-2568 / GICID: 71.0000.1500.1589


    Główne kwestie podejmowane w ramach tego numeru to:

    - Społeczeństwo w mediach

    Informacje dla autorów Call for papers
  • Numer ósmy:


    ISSN 2083 - 5701 / e-ISSN 2545-2568 / GICID: 71.0000.1500.1589


    Główne kwestie podejmowane w ramach tego numeru to:

    - Media w społeczeństwie

    Informacje dla autorów Call for papers
  • Numer siódmy:


    ISSN 2083 - 5701 / e-ISSN 2545-2568 / GICID: 71.0000.1500.1589


    Główne kwestie podejmowane w ramach tego numeru to:

    - Medialny "zawrót głowy"

    - Znaczenie mediów dla człowieka w XXI wieku

    Informacje dla autorów Call for papers
  • Numer szósty:


    ISSN 2083 - 5701 / e-ISSN 2545-2568 / GICID: 71.0000.1500.1589


    Główne kwestie podejmowane w ramach tego numeru to:

    - Media w rzeczywistości

    - Rzeczywistość w mediach

    Informacje dla autorów Call for papers
  • Numer piąty:


    ISSN 2083 - 5701 / e-ISSN 2545-2568 / GICID: 71.0000.1500.1589


    Główne kwestie podejmowane w ramach tego numeru to:

    - Media bez granic

    - Media a edukacja

    Informacje dla autorów Call for papers
  • Numer czwarty:


    ISSN 2083 - 5701 / e-ISSN 2545-2568 / GICID: 71.0000.1500.1589


    Główne kwestie podejmowane w ramach tego numeru to:

    - Dyskursy w przestrzeni medialnej

    - Media lokalne

    - Media a edukacja

    Informacje dla autorów Call for papers
  • Numer trzeci:


    ISSN 2083 - 5701 / e-ISSN 2545-2568 / GICID: 71.0000.1500.1589


    Główne kwestie podejmowane w ramach tego numeru to:

    - Dyskursy w przestrzeni medialnej

    - Media lokalne

    - Media a edukacja

    Informacje dla autorów Call for papers
  • Numer drugi:


    ISSN 2083 - 5701 / e-ISSN 2545-2568 / GICID: 71.0000.1500.1589


    Główne kwestie podejmowane w ramach tego numeru to:

    - Język mediów a kreowanie sensu

    - Doświadczenie wirtualności

    - Media i mediatyzacja w perspektywie pedagogiki

    Informacje dla autorów Call for papers
  • Numer pierwszy:

    Główne kwestie podejmowane w ramach tego numeru to:

    - Funkcjonowanie mediów w społeczeństwie

    - Struktura i strategie semiologiczne przekazów medialnych

    - Wpływ gier komputerowych i sieciowych na odbiorców

    Informacje dla autorów Call for papers
Następny

Spis artykułów

Aby pobrać pełną wersję1 numeru czasopisma w wersji PDF kliknij tutaj.
Aby pobrać pełną wersję 2 numeru czasopisma w wersji PDF kliknij tutaj.
Aby pobrać pełną wersję 3 numeru czasopisma w wersji PDF kliknij tutaj.
Aby pobrać pełną wersję 4 numeru czasopisma w wersji PDF kliknij tutaj.
Aby pobrać pełną wersję 5 numeru czasopisma w wersji PDF kliknij tutaj.
Aby pobrać pełną wersję 6 numeru czasopisma w wersji PDF kliknij tutaj.
Aby pobrać pełną wersję 7 numeru czasopisma w wersji PDF kliknij tutaj.
Aby pobrać pełną wersję 8 numeru czasopisma w wersji PDF kliknij tutaj.
Aby pobrać pełną wersję 9 numeru czasopisma w wersji PDF kliknij tutaj.
Aby pobrać pełną wersję 10 numeru czasopisma w wersji PDF kliknij tutaj.
Aby pobrać pełną wersję 11 numeru czasopisma w wersji PDF kliknij tutaj.
Aby pobrać pełną wersję 12 numeru czasopisma w wersji PDF kliknij tutaj.

Tabela ma możliwość sortowania po nazwach kolumn. Kliknięcie w tytuł artykułu otwiera go w wersji PDF.

Nr Nazwisko i imię autora Tytuł artykułu
Nr 1 Mielczarek Tomasz Misja - rozrywka - pieniądze. Kierunki ewolucji programu TVP SA
Nr 1 Dąbrowska-Cendrowska Olga Telewizja śniadaniowa. Celebryci, porady i audiotele - przynęty na kobiecą publiczność?
Nr 1 Bielak Tomasz "Pytanie do znafcuf" - komentarz i recenzja on-line w świetle problemów współczesnej krytyki artystycznej
Nr 1 Pysz Robert Publiczność literacka 2.0 - rekonesans
Nr 1 Chwastyk-Kowalczyk Jolanta Polskie portale internetowe oraz tygodniki w wersji elektronicznej na Wyspach Brytyjskich i w Irlandii
Nr 1 Albińska Karolina Kilka uwag o przeobrażeniach środowiska medialnego współczesnego radiosłuchacza. Szkic przeglądowy
Nr 1 Szczygłowska Tatiana List do redakcji jako pograniczny gatunek dziennikarski
Nr 1 Stępień Tomasz Projekt badawczy: Góry i kultura - aspekt medialny
Nr 1 Kowalik-Kaleta Zofia Interdyskursywność w medialnych tekstach perswazyjnych analiza w ramach KAD
Nr 1 Zaremba Maciej Odpowiedni dać rzeczy... tag. Folksonomia jako uniwersalny model klasyfikacji treści w Internecie
Nr 1 Świątek Paweł Zjawisko odwróconego product placement jako rodzaj strategii intertekstualnej w grze Fallout 3
Nr 1 Gajewska Ewelina Językowe gry nadawcy z odbiorcą we współczesnym dyskursie reklamy
Nr 1 Pacuła Jarosław Językowe i pozajęzykowe komponenty marki politycznej
Nr 1 Stanecka Agnieszka Wizualne zamysły Zadie Smith - literacka wojna wypowiedziana lenistwu
Nr 1 Jędrzejko Mariusz Smierć jako zabawa człowiek w świecie gier komputerowych i sieciowych (spojrzenie socjopedagogiczne)
Nr 1 Taper Agnieszka Gry MMORPG - cechy, możliwości, zagrożenia
Nr 1 Filas Ryszard Konferencja pt. Media regionalne i lokalne - tożsamość, wspólnotowość, podmiotowość
Nr 1 Filas Ryszard II Forum Prasy Sądeckiej nt. Rola prasy lokalnej, bibliotek i muzeów w umacnianiu małych ojczyzn na Sądecczyźnie - jak usprawnić to partnerstwo?
Nr Nazwisko i imię autora Tytuł artykułu
Nr 2 Michał Drożdż Medialna produkcja i dekonstrukcja sensu
Nr 2 Zofia Kowalik-Kaleta The discourse of television news programs as a means of influencing public opinion - an analysis based on the CDA
Nr 2 Urszula Kolberová Collocations and set phrases in the daily newspaper Głos Ludu [People's Voice] before and after the Velvet Revolution as a reflection of political transformation
Nr 2 Adam Regiewicz O średniowieczności doświadczenia wirtualnego
Nr 2 Maciej Zaremba Memy internetowe (2010-2011)
Nr 2 Jarosław Pacuła Grafizacja i wizualizacja słowa w zapowiedziach medialnych
Nr 2 Paweł Świątek Immersja w grach MMO, czyli o "farmieniu expa" słów kilka
Nr 2 Bogusław Dziadzia Dylematy tzw. kultury uczestnictwa
Nr 2 Jerzy Kossek Blues media in the world - a survey
Nr 2 Dorota Katarzyna Holajda Wykorzystanie Internetu w kształceniu polonistycznym
Nr 2 Monika Miczka-Pajestka Alfabetyzm medialny w kulturze konwergencji. Dzieci i ich kompetencje odbiorcze
Nr 2 Magdalena Wierzańska Cyberspace as a current frame of reference for teenage life and values
Nr 2 Olga Dąbrowka-Cendrowska The most popular teen magazines of the first decade of 21st century - decline or stagnation ?
Nr 2 Marek Bernacki Maryla Hopfinger, Literatura i media. Po 1989 roku.
Nr 2 Mariusz Rutkowski Magdalena Piechota, Grażyna Stachyra, Paweł Nowak, Rozrywka w mediach i komunikacji społecznej. Wybrane zagadnienia
Nr 2 Olga Dąbrowska-Cednrowska Robert Niczewski, Jakub Potrzebowski, Celebryci w ataku. Celebrity effect jako skuteczne narzędzie komunikacji marketingowej
Nr Nazwisko i imię autora Tytuł artykułu
Nr 3 Ewa Bobrowska Wspólnota dyskursywna i wyobrażona w analizie dyskursów publicznych
Nr 3 Michał Lisecki Discourse features of internet message board on the example of 4chan.org
Nr 3 Petra Polievková Stereotypnos ako podstata mediálneho politického diskurzu
Nr 3 Tatiana Kanasz Obrona i krytyka optymizmu w dyskursie medialnym w Polsce na tle światowego kryzysu finansowego
Nr 3 Olga Dąbrowska-Cednrowska Dyskurs ekspercki w polskiej telewizji śniadaniowej
Nr 3 Judyta Ewa Perczak Dwa sposoby mówienia o tym samym: 'dyskurs magiczny' na przykładzie ezoterycznej 'bulwarówki' i miesięcznika luksusowego
Nr 3 Patrycja Bałdys, Katarzyna Piątek Crisis of journalism? A sociological sketch on the journalism and media credibility in the age of globalization
Nr 3 Hanna Podedworna Życie społeczne w małym mieście - na podstawie analizy treści "Miesięcznika Kolneńskiego"
Nr 3 Jolanta Dzierżyńska-Mielczarek Polityczne aspekty prasy lokalnej - analiza prasy częstochowskiej
Nr 3 Kamilla Dolińska, Julita Makaro Medialne aspekty wielokulturowości Wrocławia
Nr 3 Tomasz Derlatka O ambiwalentnej funkcji mediów w kształtowaniu współczesnej literatury macedońskiej (przypadek konkursu literackiego)
Nr 3 Justyna Weronika ŁabądzŸ "Serious games", play as science and education - a Polish perspective
Nr 3 Mateusz Warchał Narracje wymyślone - świat dziecięcych konfabulacji a media
Nr 3 Judyta Ewa Perczak Sprawozdanie z I Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Problemy konwergencji mediów w Polsce" Kraków, 24-25 stycznia 2013
Nr Nazwisko i imię autora Tytuł artykułu
Nr 4 Zofia Kowalik-Kaleta Badania nad mediami Anno Domini 2014
Nr 4 Łukasz Łysik, Piotr Machura Rola i znaczenie technologii mobilnych w codziennym życiu człowieka XXI wieku
Nr 4 Joanna Sosnowska Widz spersonalizowany - z problematyki odbioru telewizji tematycznej w Polsce
Nr 4 Patrycja Bałdys Życie na widoku - nowe media a kultura transparencji
Nr 4 Przemysław Szews Facebook, Twitter i YouTube w mediach tradycyjnych. Jak prasa, radio i telewizja wykorzystują serwisy społecznościowe?
Nr 4 Olga Dąbrowska-Cednrowska Burda Media Polska, Bauer Media, Ringier Axel Springer, G+J Polska - kondycja 'wielkiej niemieckiej czwórki' na polskim rynku medialnym
Nr 4 Ljiljana SŠaric Discursive presentations of Slovenia's EU Council presidency in Serbian, Croation, and Macedonian media
Nr 4 Larysa D. Klymanska Communication technology 'discourse of the language problem' in Ukraine as a factor in the political process
Nr 4 Olga Gerus Value aspects of modern Ukrainian advertising discourses
Nr 4 Olga Białek-Szwed Sensacja, inwigilacja, voyeuryzm - ponadczasowym elementem dyskursu prasowego
Nr 4 Grażyna Pietruszewska-Kobiela Dyskurs medialny w przestrzeni miasta (performance vs oficjalnosc)
Nr 4 Maciej Kawka O badaniu języka dyskursu medialnego
Nr 4 Jakub Sokół Sorbian press towards the liquidation of the secondary schools in Chróscicy and Pancicy-Kukow
Nr 4 Olga Dąbrowska-Cendrowska Marcin Sanakiewicz, Poetyka telewizyjnych programów porannych - między informacją, tabloidem i autopromocją, Warszawa 2013
Nr Nazwisko i imię autora Tytuł artykułu
Nr 5 Zofia Kowalik-Kaleta Badania nad mediami w roku 2015
Nr 5 Maciej Kawka Komunikowanie wizualne a nauka o mediach - współczesność i perspektywy
Nr 5 Ryszard A. Podgórski Aksjologiczny wymiar Internetu (na podstawie badań ankietowych)
Nr 5 Olga Dąbrowska-Cendrowska Guidetainment w polskich mediach - analiza zjawiska na wybranych przykładach
Nr 5 Larysa D. Klymanska The role of media in the mechanism of the social amplification of risks
Nr 5 Viktor Savka, Uliana Yatsyshyn Media as actors of propaganda influence. Portrayal of the Russian-Ukrainian armed conflict in Ukrainian religious media
Nr 5 Alexander S. Golikov Media designing of identity: knowledge structures under the influence of media
Nr 5 Alina A. Kalashnikova Specialist media as the art field and the art market evolution reflector
Nr 5 Kateryna Novikova Forms of the European discourse in the Ukrainian press
Nr 5 Patrycja Bałdys Memy, mashupy, viral videos - opisywanie rzeczywistości społecznej w czasach kultury digitalnej
Nr 5 Przemysław SzewsŸ Media fanpage - szanse i zagrożenia
Nr 5 Katarzyna Piątek Kampanie społeczne jako narzędzia zmiany postaw wobec osób niepełnosprawnych
Nr 5 Sławomir Koziej (Nie)wiedza rodziców gimnazjalistów na temat zagrożeń internetowych
Nr 5 Agata Zadykowicz Wirtualizacja a rytuały językowe w komunikacji w szkole i na uniwersytecie
Nr 5 Ewelina Gajewska Dobro w mediach. Z cienia do światła, red. Andrzej Baczyński, Michał Drożdż, Seria wydawnicza: Etyka mediów 3, Tarnów 2012, ss. 311
Nr Nazwisko i imię autora Tytuł artykułu
Nr 6 Ewelina Gajewska Badania nad mediami w roku 2016
Nr 6 Marek Łuczak Media jako katalizator globalizacji
Nr 6 Olga S. Petrenko The Internet in the information system of media. The specificity of the Internet audiences
Nr 6 Lyubov V. Agamiryan Media consumption in the context of Ukrainian teenagers' leisure practices
Nr 6 Salvo Ando Media panic. The duo media-youth as problem for didactic and teaching plan
Nr 6 Patrycja Bałdys, Katarzyna Piątek Memory politicized. Polish media and politics of memory - case studies
Nr 6 Nataliya Hado Media katolickie w erze internetyzacji: nowe środki i niezmienna misja
Nr 6 Karolina Wojtasik Życie codzienne na terenach tzw. Państwa Islamskiego w przekazie jego oficjalnych mediów
Nr 6 Aleksandra Hulewska Facebook jako narzędzie edukowania o zdrowiu - raport z badań
Nr 6 Agata MaksymowiczŸ Internet jako wsparcie dla chorych na choroby rzadkie
Nr 6 Ewelina Tyc Poranna nierzeczywistość w telewizyjnym programie śniadaniowym "Kawa czy herbata?"
Nr 6 Aneta Bąk Serwisy społecznościowe - efekt Facebooka i nie tylko
Nr 6 Tomasz Mielczarek On contemporary conservative opinion weeklies
Nr 6 Krzysztof Piróg Wiedza o mediach na podstawie kategorii gości zapraszanych do telewizyjnych programów publicystycznych (2014/2015)
Nr 6 Olga Dąbrowska-Cendrowska Czy prasa kobieca potrzebuje gatunków dziennikarskich?
Nr 6 Katarzyna Kubas Wirtualny haczyk na graczy. O marketingu gier w Internecie
Nr 6 Bożena Pękala Blogi a etyka dziennikarska i prawo prasowe
Nr 6 Natalia Kawałek Magdalena Szpunar, Kultura cyfrowego narcyzmu, Wydawnictwa AGH, Kraków 2016, pp.219.
Nr Nazwisko i imię autora Tytuł artykułu
Nr 7 Patrycja Bałdys
Katarzyna Piątek
Medialny zawrót głowy. Znaczenie mediów dla człowieka w XXI wieku
Nr 7 Anna Janiga-Ćmiel Taksonomiczna analiza porównawcza społeczeństwa informacyjnego Polski oraz wybranych państw w latach 2005-2015
Nr 7 Patrycja Bałdys
Katarzyna Piątek
Does the Internet change everything? Transformations in social life and media in the 21st Century
Nr 7 Tadeusz Sznajderski Człowiek w świecie wszechobecnych mediów
Nr 7 Alexander S. Golikov Mythological thinking and world of media: knowledge in archaization processes
Nr 7 Karolina Kabzińska Zblazowanie jako strategia adaptacyjna do życia w kulturze nadmiaru
Nr 7 Alicja Gałczyńska "Wspólne miejsce nieszanowania drugiego człowieka.". Formy adresatywne w internecie
Nr 7 Anna Barańska-Szmitko Proste treści w komunikacji ze współczesnym interpretatorem - nawiązania do tekstów kultury oraz ich efekt dla wizerunku autora wypowiedzi
Nr 7 Paulina Żmijowska Communicating emotions. The message of the "moment" in social media and the recipient
Nr 7 Marcin Jurzysta Uzależnienie od informacji czy uzależnienie od nowych technologii? Czyli jak to działa i jak się ustrzec?
Nr 7 Larysa D. Klymanska
Iryna I. Boiko
Media frames and constructs of social problem
Nr 7 Joanna Wróblewska-Jachna Media jako narzędzie wspierające w kreowaniu tożsamości przestrzennych na przykładzie metropolizacji miast województwa śląskiego
Nr 7 Emilia Kotnis-Górka Rola lokalnych nowych mediów w przekazywaniu wiedzy historycznej. Wizualne prezentacje historii w lokalnych mediach elektronicznych
Nr 7 Jolanta Chwastyk-Kowalczyk Międzykulturowe inicjatywy integracyjne londyńskiego "Nowego Czasu. New Time" w latach 2009-2013
Nr 7 Łucja Kapralska "Nasze strony". Ojczyzna prywatna i ideologiczna na portalach polskich emigrantów w Wielkiej Brytanii
Nr 7 Sandra Murzicz Wybrane motywy konfliktu izraelsko-palestyńskiego na przykładzie filmu fabularnego
Nr 7 Anna Foltynia-Pękala Autobiograficzne konstelacje - znaczenie mediów i nośników przekazu w biograficznym projekcie "Kazimierz Brandys"
Nr 7 Lilianna Dorak-Wojakowska Teatr wobec nowych technologii komunikacyjnych
Nr 7 Olga Dąbrowska-Cendrowska Prasa dla rodziców w czasach rozwoju serwisów parentingowych
Nr 7 Jan Bajor Erotyka i pornografia w fandomie internetowym - przypadek społeczności My Little Pony
Nr 7 Marek Bernacki Kanonizacja Jana Pawła II w przekazie polskich mediów
Nr 7 Olga Dąbrowska-Cendrowska
Alicja Gałczyńska
Jolanta Kępa-Mętrak
IV Kongres Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Komunikowanie społeczne w dobie nowych technologii
Nr Nazwisko i imię autora Tytuł artykułu
Nr 8 Bałdys Patrycja,
Piątek Katarzyna
Media w przestrzeniach życia społecznego
Nr 8 Gofron Andrzej Transmisyjne i konstytutywne ujęcie komunikacji. Perspektywa edukacyjna
Nr 8 Golikov Alexander Public Speech as a Knowledge Aggregate - Possibilities of Research
Nr 8 Juszczyk-Rygałło Joanna Nowe media jako element kształtowania kapitału społecznego ich użytkowników
Nr 8 Gofron Beata Uczenie się z wykorzystaniem nowych technologii informacyjno- komunikacyjnych
Nr 8 Klymanska Larysa,
Klimanska Marina,
Herasym Halyna
Rola mediów, edukacji i pamięci rodzinnej w kształtowaniu wizji Związku Radzieckiego w reprezentacjach pierwszego pokolenia postradzieckiego
Nr 8 Desenko Daryna Media in the Processes of Inclusion and Exclusion - a Case Study on the example of the Project
Nr 8 Maj Elżbieta Rola mediów w procesowej instytucji skarg i wniosków jako formie kontroli społecznej
Nr 8 Żak Monika Medialny obraz świata. Rola mediów w kształtowaniu wizerunku Policji
Nr 8 Pieńkowski Piotr Turystyka a zagrożenie terroryzmem w wybranych polskich przekazach medialnych
Nr 8 Strupiechowska Monika Media jako katalizator społecznych lęków. Przypadek paniki moralnej
Nr 8 Hołda-Wydrzyńska Anna Dostępność audiowizualnych usług medialnych dla osób z dysfunkcją narządu wzroku oraz słuchu
Nr 8 Dąbrowska-Cendrowska Olga The Internet Services for Women - an Attempt to Diagnose the Market
Nr 8 Stwora Anna How to befriend an ad? A sociolinguistic and sociocultural inquiry into social media ads on Facebook
Nr 8 Tereszkiewicz Anna Handling Positive Evaluation in Customer Encounters on Twitter
Nr 8 Żmijowska Paulina Playing with Information. Digital Society and Communication
Nr 8 Forma Marzena Sprawozdanie z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej "Język w kontekście kultury II" 5 czerwca 2018, Częstochowa
Nr Nazwisko i imię autora Tytuł artykułu
Nr 9 Bałdys Patrycja,
Piątek Katarzyna
Społeczeństwo w medialnym zwierciadle
Nr 9 Joanna Grzechnik Dialog obywatelski w Krakowie. Reprezentacje medialne aktorów dialogu obywatelskiego
Nr 9 Marcelina Mrowiec Zarządzanie fejkami w kulturze partycypacji
Nr 9 Tomasz Hoffman Wybrane aspekty rozwoju dziennikarstwa śledczego w Polsce
Nr 9 Aleksandra Fudala-Barańska Miejsce i rola programów w gwarze śląskiej w ofercie programowej Telewizji Katowice
Nr 9 Edyta Żyrek-Horodyska Kartografia wyobrażona? O reporterskich reprezentacjach przestrzeni w Tatuażu z tryzubem Ziemowita Szczerka
Nr 9 Alexander Sergeyevich Golikov Konsumpcja mediów przez mieszkańców Charkowa: wiedza, grupy i specyfika
Nr 9 Ewelina Tyc Medialny obraz świata w telewizyjnych transmisjach plenerowych (wybrane przykłady)
Nr 9 Julia Dziukiewicz Mass media, jako przestrzeń kreowania zachowań zdrowotnych społeczeństwa - dwie strony medalu
Nr 9 Sebastian Dawid Kotuła Programy telewizyjne o książkach w opiniach specjalistów (w okresie lat 90. XX wieku oraz pierwszej dekady XXI wieku)
Nr 9 Aleksander Sapiński Społeczna rola mediów w przekazie wybranych tekstów literatury posoborowej
Nr 9 Kinga Przybysz Żegnaj Wielka Brytanio. Radio Maryja wobec brexitu
Nr 9 Paweł Maciaszek Komunikacja cyfrowa w służbie rozwoju życia duchowego i duszpasterskiej aktywności wiernych Kościoła Anglii
Nr 9 Patrycja Kinga Knast Społecznościowa kreacja blogów. Fenomen portalu BookLikes.com
Nr 9 Patrycja Bałdys,
Katarzyna Piątek
Społeczność wystawców psów w Internecie. Szkic socjologiczny
Nr 9 Eliza Iwona Szymanowska Portret młodzieży w reportażach "Gazety Wyborczej" po 1989
Nr 9 Sebastian Medoń Instagram jako miejsce konstruowania własnej tożsamości. Przykład studentów Wydziału Humanistycznego AGH
Nr 9 Jakub Głowacz Kształtowanie wizerunku uczelni oraz społeczności akademickiej z wykorzystaniem mediów społecznych na przykładzie Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Nr 9 Jan Kujawski Wykluczenie cyfrowe, jako forma wykluczenia społecznego. Przypadek Polski
Nr 9 Olga Dąbrowska-Cendrowska Recenzja: Tomasz Mielczarek, Tygodniki opinii w zmieniającej się rzeczywistości, Wydawnictwo UNIVERSITAS, Kraków 2018, 260 s.
Nr Nazwisko i imię autora Tytuł artykułu
Nr 10 Bałdys Patrycja,
Piątek Katarzyna
Kobiecość i męskość w mass mediach
Nr 10 Mateusz Malarczyk Dysproporcje w reprezentacji kobiet i mężczyzn w środkach masowego przekazu w świetle badań Stowarzyszenia Kongresu Kobiet
Nr 10 Anna Foltyniak-Pękala Czy nauka ma płeć? Wizerunek naukowców w popkulturze na wybranych przykładach
Nr 10 Alicja Gałczyńska Redaktor naczelny, redaktor naczelna czy redaktorka naczelna. Ile kobiet jest w języku?
Nr 10 Sebastian Dunat Modalność i struktura tekstu w tweetach amerykańskich senatorów: badania korpusowe jednostek leksykalnych charakterystycznych dla danej płci
Nr 10 Dmytro Boiko Męski humor szowinistyczny w arsenale przemocy symbolicznej: teoretyczna interpretacja i analiza medialnego dyskursu codziennego
Nr 10 Jana Perdochova Obraz slovenskej ženy od tradícií k emancipácii
Nr 10 Ireneusz Jeziorski O sztuce IMITOWANIA życia - przypadek Suzanne Heintz
Nr 10 Olga Dąbrowska-Cendrowska Wizerunek kobiety dojrzałej (50+) w mediach. Analiza na podstawie wysokonakładowych magazynów adresowanych do kobiet
Nr 10 Agnieszka Kliś Aktualność écriture féminine: casus Kampania Przeciwko Przemocy Wobec Kobiet "(Nie)Bądź Miła"
Nr 10 Bożena Pękala Jak jeden hasztag zmienił życie milionów kobiet. Wpływ social mediów na ujawnienie skali zjawiska przemocy seksualnej
Nr 10 Monika Strupiechowska Kobiecość i męskość w polskim dyskursie aborcyjnym
Nr 10 Patrycja Bałdys, Katarzyna Piątek Rola mediów w definiowaniu współczesnych wzorców ojcostwa
Nr 10 Olga Modzelewska Mężczyźni i sport w mediach. Reprodukcja społecznych wyobrażeń męskości
Nr 10 Rafał Orzechowski Wpływ środowisk doujin na kształtowanie wizerunku wirtualnego idola - analiza przypadku Hatsune Miku
Nr 10 Paweł Przybytek Antropologia widowisk na przykładzie filmu "Królowa" Stephena Frearsa
Nr 10 Olga Dąbrowska-Cendrowska Recenzja: Jolanta Chwastyk-Kowalczyk, Londyński "Nowy Czas" na początku XXI wieku, Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, Kielce 2019, 270 s.
Nr Nazwisko i imię autora Tytuł artykułu
Nr 11 Justyna Pomierska,
Monika Mazurek
Znaczenie literatury mniejszości etnicznej dla budowania tożsamości zbiorowej (przykład kaszubski)
Nr 11 Karolina Ciechorska-Kulesza Projekty tożsamościowe niedookreślonych regionów w dyskursie medialnym. Przypadek wybranych miejsc Ziem Zachodnich i Północnych
Nr 11 Andrzej M. Czerny Procesy asymilacyjne pośród Latynosów w Stanach Zjednoczonych w XX wieku
Nr 11 Zuzanna Neuve-Église W stronę przestrzeni przeżywanej. Przyczynek do badania dyskursu o Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii
Nr 11 Joanna Pankau Artystyczne mapowania miejskich asamblaży
Nr 11 Katarzyna Krzyścin-Zagólska Złe dźwięki. Literacki pejzaż akustyczny Krakowa na przełomie i w początkach XX wieku
Nr 11 Paweł Otręba Mały Izrael. Obraz Warszawy w Królu Szczepana Twardocha
Nr 11 Agata Chodań Warszawa jako bohater tekstów piosenek hip-hopowych. Obraz miasta kształtowany przez pryzmat światopoglądu
Nr 11 Karolina Najgeburska Paryż "z jego złotą aurą, z jego szarym wątpieniem" - paryskie pejzaże literackie Adama Zagajewskiego
Nr 11 Małgorzata Kafel Symfonia wielkiego miasta. Symultanizm i Stimmung w Manhattan Transfer Johna Dos Passosa
Nr 11 Julia Kula W obliczu katastrofy: podziemne miasta jako ostatnia ostoja ludzkości w wybranych powieściach postapokaliptycznych
Nr 11 Urszula Janoszuk Życie i praca w uniwersalnym mieście. Społeczeństwo fotomontażu
Nr 11 Ludwika Chojnacka Drohobycz - małe miasto wielkich spraw
Nr 11 Joanna Wróblewska-Jachna Czy Bielsko-Biała jest miastem, w którym warto zostać? Wizerunek medialny miasta a jego atrakcyjność rezydencjonalna
Nr 11 Joanna Pluta Psychologiczne badania nad mediami - droga do powstania nowej dyscypliny
Nr 11 Magdalena Kamińska "Madki" kontra trolle. Użytkownicy mediów społecznościowych przeciwko oversharetingowi
Nr 11 Łucja Majczak-Burek Wybrane mechanizmy konstruowania internetowej tożsamości przedsiębiorstw na przykładzie firm IT działających na polskim rynku
Nr 11 Tomasz Hoffmann Perswazja w języku prawnym i prawniczym - wybrane aspekty komunikacyjne
Nr 11 Ewelina Gajewska Strategie perswazyjne w reklamach lecznic, zakładów przyrodoleczniczych i uzdrowisk z początku XX wieku zamieszczonych w "Skorowidzu Przemysłowo-Handlowym Królestwa Galicji" z 1912 roku
Nr 11 Jarosław Ważny "Tygodniki trzeciej siatki" w świetle dokumentów KC PZPR
Nr 11 Natalia Walkowiak Sposoby finansowania prasy w Polsce i we Francji. Analiza porównawcza
Nr 11 Bartosz Małczyński Audiowizualne obrzędy końca. Refleksje o współpracy artystycznej Stefana Wesołowskiego i Francisa Mesleta
Nr 11 Artur Borowiecki Sześć etapów struktury fabularnej według teorii Michaela Hauge. Studium przypadku filmu Bogowie
Nr 11 Olga Dąbrowska-Cendrowska Recenzja: Malwina Popiołek, Czy można żyć bez Facebooka? Rola serwisów społecznościowych w sieciowym społeczeństwie informacyjnym, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2018, 237 s.
Nr Nazwisko i imię autora Tytuł artykułu
Nr 12 Justyna Gorzkowicz Narzędzia antropologii lingua-brandingu w promocji nauk humanistycznych
Nr 12 Mariola Wilczak "Biuletyn Polonistyczny" w przestrzeni społecznej - kierunki przemian
Nr 12 Agata Krajewska Muzyczne aplikacje mobilne jako przestrzeń współpracy pomiędzy sektorem kultury a oświatą
Nr 12 Joanna Sobura Wycena wizerunku znanych osób z perspektywy promocji przedsiębiorstwa - przypadek Meghan Markle, księżnej Sussex
Nr 12 Anna Skibińska Medialne spojrzenie na (po)serialową rzeczywistość za Bugiem - wizerunek Wołodymyra Zełenskiego na portalu KRESY.PL
Nr 12 Marlena Krawczyk, Aleksandra Prokopowicz Memy internetowe w kontekście ochrony wizerunku osób publicznych
Nr 12 Katarzyna Sanak-Kosmowska Elementy manipulacji w marketingu on-line w przestrzeni mediów społecznościowych na przykładzie celowej grupy studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Nr 12 Paulina Prędotka Mierzalne czy niemierzalne? O istocie ewaluacji działań public relations
Nr 12 Tomasz Hoffmann Komunikacja w projektach unijnych
Nr 12 Agnieszka Zielińska Porozumiewanie się w hierarchicznych zespołach IT - wyniki badania pilotażowego o informacji zwrotnej
Nr 12 Michał Jas YouTube - stan badań. Przegląd literatury przedmiotu
Nr 12 Żaneta Wełna Polityk aktywny - polityk interaktywny. Obecność liderów politycznych w mediach społecznościowych na przykładzie polskiej kampanii parlamentarnej 2019
Nr 12 Aldona Guzik Systemy eksperckie w polskich serwisach informacyjnych
Nr 12 Monika Plášková Zwierciadło Zaolzia, czyli media polonijne w Republice Czeskiej
Nr 12 Sylwia Ryszawy Męski vs kobiecy - sport w wieczornych wydarzeniach sportowych
Nr 12 Olga Dąbrowska-Cendrowska Segment magazynów true story w Polsce i w Wielkiej Brytanii. Analiza na podstawie "Chwili dla Ciebie" i "Take a Break"
Nr 12 Stanisław Michałowski W ramach i poza ramami. Obcy w polskim komiksie z lat 1967-1989
Nr 12 Anna Pawiak Dualizm implikacji nowych mediów dla współczesnej rodziny
Nr 12 Marek Weresa Obraz rodziny w wybranych filmach grupy AbstrachujeTV
Nr 12 Patrycja Kinga Knast Anonimowe społeczeństwo. O stosunku grup wsparcia opartych o Program 12 Kroków i 12 Tradycji wobec mediów
Nr 12 Ewa Skał Retoryka humoru i ironii w Zabawach z Bronią oraz Fahrenheit 11/9 Michaela Moore’a
Nr 12 Ihor Sklenar Prawda i ??stprawda w dziennikarstwie. Refleksje na temat filmu Agnieszki Holland "Obywatel Jones"
Nr 12 Wojciech Misztal RECENZJA: Janusz Mariański, Godność ludzka - wartość doceniona czy puste słowo? Studium socjopedagogiczne, Warszawskie Wydawnictwo Socjologiczne, Warszawa 2019

© Copyright 2011 Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe.